قديم 08-27-2011, 12:25 PM
الصورة الرمزية احمد كامل
احمد كامل احمد كامل غير متواجد حالياً
مراقب عام

احمد كامل is a name known to allاحمد كامل is a name known to allاحمد كامل is a name known to allاحمد كامل is a name known to allاحمد كامل is a name known to allاحمد كامل is a name known to all

السلام عليكم رحمة الله وبركاته

بداية شرفتنا يادكتور ومرحبا بك معنا في اي وقت (( بما انك هتساعدنا في اي استشارة طبية مجانا ))

تكملة للمهندس مصطفي بخصوص موضوع الارضي ( واللي هو موجود ومنتشر في مصر علي فكرة مش مبيتعملش زي محضرتك كنت متوقع ) بس الفكرة انك فعلا الفيشة اتنين بس ولو عملت نظام الارضي ده تبقي تاخد وصلة ( سلك ) من اي نقطة ف جسم الجهاز ( نقطة معدنية ) وتوصلها بالطرف الثالث في البريزة وبكده هيتم تسريب الشحنات الزائدة
لكن بالنسبة لموضوع الصداع نتيجة الموجات الكهرومغناطيسية
انا في رأيي انك ممكن تستخدم نظارة ( انتي ريفليكتور ) وانا اعرف ان االعاكس الاخضر هو الافضل في حالة جهاز الكمبيوتر او التلفزيون وبكده تجنب عنيك الموجات دي ( حتي لو نظرك (( اللهم لا حســد )) كان ستة/ستة ))
وبالنسبة للعوازل
فاحنا دايما بنستخدمها بس علشان موضوع الحماية من انك تتعرض لاي كهرباء
بس اكيد طبعا انك لو مسكت اي سلك مش بيحصلك حاجه منه
يعني التأثير كله من الموجات الخارجيه ودي ان شاء الله هتتخلص منها عن طريق التوصيل الارضي وعن طريق النظارة السحرية
وعموما لو حبيت تسخدم اسلاك عزلها كويس فانا اعرف ان افضل الانواع في مصر هي اسلاك السويدي
بس خد بالك ان فيه منها تقليد ( الفرق بين الاصلي والتقليد ) حوالي عشرة جنيه في اللفه

اتمني نكون عرفنا نساعدك وان شاء الله قريب هطلب منك الفوزيتا

أسألكم صالح الدعاء بالله عليكم وخاصة بشفاء مرضانا ومرضي المسلمين أجمعين

صفحة المنتدى علي الفيس بوك